23 listopada 2018 09:54 | Aktualności

SZLAKIEM POWSTANIA WIELKOPOLSKIEGO

Dnia 9 października uczniowie naszej szkoły wybrali się na wycieczkę do Poznania, której motywem przewodnim było Powstanie Wielkopolskie.

Zwiedzanie Poznania rozpoczęliśmy od Dworca Letniego, gdzie tysiące poznaniaków witało Ignacego Paderewskiego.  Następnie na ulicy św. Marcin przeszliśmy obok Hotelu Royal – pierwszej siedziby dowództwa głównego armii powstańczej. Zatrzymaliśmy się także przy pomniku Poznańskiego Czerwca, gdzie znajduje się tablica upamiętniająca wizytę Jana Pawła II w 1997 roku. Zatrzymaliśmy się także przy ulicy Franciszka Ratajczaka, pierwszej ofiary powstania. Przeszliśmy na Plac Wolności, gdzie zobaczyliśmy Prezydium Policji oraz Hotel Bazar, pod którym padły strzały rozpoczynające Powstanie Wielkopolskie.  Na Rynku mieliśmy czas wolny na zakup pamiątek, odwiedziliśmy również Muzeum Powstania Wielkopolskiego. A także zdążyliśmy na punkt obowiązkowy w Poznaniu, czyli koziołki.  Przejechaliśmy także do Parku Cytadela, gdzie znajdowała się kwatera Powstańców Wielkopolskich. Nasza wizyta zakończyła się na Lotnisku Ławica – ostatnim punkcie oporu Niemców w Poznaniu. Skorzystaliśmy z okazji, że jesteśmy na lotnisku i z tarasu widokowego oglądaliśmy jak startują samoloty.

Zmęczeni, ale zadowoleni wróciliśmy do Lipin, a wycieczka była świetnym pomysłem na upamiętnienie setnej rocznicy odzyskania przez Polskę niepodległości, a także setnej rocznicy wybuchu powstania.